Nakupni proces sejemske opreme je ponavadi kompleksen postopek. Poleg splošnih karakteristik morate upoštevati še cel kup dejavnikov, ki se nanašajo na vaše spefične potrebe in želje. Nakupna odločitev je seveda lažja, če veste, na kaj vse morate zares pozorni. Zato smo pripravili osem vprašanj, ki jih je smiselno zastaviti vsakemu potencialnemu dobavitelju.
1. Ali je sejmska oprema trajnostna?
Investicija v sejemsko opremo je strošek. Lahko ga »zmanjšate« tako, da kupite najcenejšo opremo na trgu. Vendar pa je še posebej v primeru, da je boste potrebovali še kdaj, smiselno razmišljati drugače. Zato se pozanimajte, kakšna je ob običajni uporabi življenjska doba opreme in strošek porazdelite med leta, ko jo boste lahko uporabljali. Namesto, da kupujete vedno novo opremo, torej izberite tako, ki jo boste lahko uporabili čim večkrat.
2. Ali trajnost sejemske opreme jamčite z garancijo?
Dober pokazatelj, ali je oprema res trajnostna, je, ali vam prodajalec za njo jamči z garancijo. Leta veljavnosti garancije vam dajo slutiti, kakšna je njena resnična življenjska doba.
3. Ali je sejemska oprema modularna?
Trajnost opreme pa vam sama po sebi ne bo nič kaj prida v pomoč, če jo danes potrebujete za razstavni prostor, ki je še enkrat večji od tistega, na katerem boste razstavljali čez mesec ali dva. Zato preverite, če je oprema zasnovana tako, da jo je moč prilagajati različnim potrebam.
Poleg prilagodljivosti prostoru je pomembno tudi, da lahko v času dodajate nove elemente (poličke, reflektorje, video predvajalnike…). Kdo ve, kakšno predstavitev bodo čez tri leta zahtevali vaši produkti ali storitve!
Povprašajte, ali je enostavno zamenjati grafične elemente. Je možno zamenjati tudi vrsto materiala, na katerem so predstavljeni? Če ste še včeraj tiskali na plastiko in danes na tkanino, se boste morda jutri odločili za LED zaslone. Lahko vse troje vpnete v iste profile?
4. Ali je sejemska oprema certificirana?
Varnostni certifikati zagotavljajo, da je oprema prestala stroga testiranja statične usreznosti, negorljivosti ipd. V svetu certifikati pridobivajo na pomembnosti in na marsikateri svetovni sejem vas brez njih sploh ne bodo spustili. Lahko pričakujemo, da se bo v prihodnosti podobno zgodilo tudi pri nas. Zato čudovite oprema po meri, ki jo bo izdelal lokalni mizar, morda sploh ne boste mogli uporabiti, če zanjo ne boste mogli predložiti ustreznih certifikatov.
5. Kaj pa montaža?
Montaža lahko poteka na tri različne načine:
- Ponudnik opreme poskrbi za montažo.
- Opremo sestavite sami, vendar boste morali v to vložiti kar nekaj napora in znanja.
- Za montažo poskrbite sami, saj je oprema zasnovana tako, da jo je še lažje sestaviti kot pohištvo vsem znanega skandinavskega ponudnika.
Drugi možnosti se izognite na dolgo in široko. Med prvo in tretjo je seveda s finančnega in organizacijskega vidika seveda bolj privlačna tretja. O prvi je smiselno razmišljati, kadar potrebujete veliko in nestandardno rešitev.

Dober partner mora vaš nakupni proces olajšati in ne otežiti.
6. Kako naj skladiščim opremo? Kaj pa prevažanje?
Če v skladišču nimate odvečnega prostora, je še kako pomembno, kako se oprema zloži. Modularno opremo je običajno možno razstaviti na način, ki je priročen tako za shranjevanje kot prevažanje. Če vaš razstavni prostor meri le nekaj kvadratnih metrov, verjetno vaših izdelkov in promocijskega materiala tja ne boste vozili ravno s tovornjakom. Nepotrebna izguba denarja bi bila, če bi ga morali najeti zaradi robustne, nefleksibilne opreme.
7. Kakšne so vaše reference v svetovnem in domačem merilu?
Več kot obljube šteje dobro opravljeno delo. Zato potencialne dobavitelje povprašajte po referencah. Še lepše, če se med njimi znajde kdo, ki ga lahko tudi pokličete in vprašate za informacijo iz prve roke.
8. Prodajate le sejemsko opremo, ali mi lahko pomagate še kako drugače?
Nekateri ponudniki sejemske opreme imamo sledeča znanja, ki vam utegnejo priti prav:
- Če v načrtovanje svojega sejemskega prostora niste vključili tudi arhitekta, bo najbolje, da izberete ponudnika, ki nudi tudi 3D izris.
- Če se ne znajdete najbolje s pripravo sejemske dokumentacija, se pozanimajte, ali vam v podjetju lahko pri tem pomagajo.
- Grafike bo potrebno pripraviti na tisk in najti pravega tiskarja za vaše potrebe. Preverite, ali se tudi tu lahko obrnete na pomoč k dobavitelju sejemske opreme.