Kako koronavirus v resnici spreminja podobo sejmov?

Kako koronavirus v resnici spreminja podobo sejmov?

Zadnje dni nas iz vseh koncev in krajev sprašujete, kako novi koronavirus na pohodu vpliva na sejemsko industrijo.  Priznam, tudi nas ni pustil ravnodušnih, saj so nekateri množični dogodki že bili odpovedani, spet drugi pa slabše obiskani.

Vendar pa so nas prvi dnevi (pred ministrovo prepovedjo zbiranja na množičnih dogodkih) ljubljanskega sejma Dom pozitivno presenetili. Na uradne številke bo seveda treba še počakati, ampak naša opažanja so naslednja:

  • Padla je predvsem kvantiteta in ne kvaliteta.

Gostov je manj, vendar pa je koronavirus očitno prestrašil predvsem obiskovalce, ki hodijo na sejme past radovednost. Tisti, ki jih sejemska tematika resnično zanima, so se sejma še vedno udeležili. Razstavljalci so zato resda razdelili manj zastonjskih čokoladk, svinčnikov in blokov. Vendar pa si upam trditi, da padec števila pridobljenih kakovostnih kontaktih in naročil ter same vrednosti sejemske prodaje niti pod razno ni tako visok, kot je bil padec udeležbe.

  • Manjša udeležba ima prednosti.

Prednost manjše obiskanosti je zagotovo manjša verjetnost okužbe z virusom.

Vendar pa imam v mislih še nekaj drugega. V pretirani gneči se je težko posvetiti prav vsem gostom. Nižja obiskanost pa dopušča, da se strankam posvetimo celoviteje, s tem pa tudi povečate možnosti za prodajo oziroma vrednost nakupa.  

Kako naprej?

Kaj nas čaka v naslednjem mesecu, je seveda že drugo vprašanje. Sejmov v Sloveniji očitno do nadaljnega ne bo. Prav tako so že prestavljeni dogodki širom Evrope, tudi na nam bližnjem Zagrebačkem velesajmu. Država, kjer zaenkrat še ni več obolelih za novim virusom, pa je Srbija. Preventivni ukrepi tako (še) niso doleteli avtomobilskega sejma, ki se začne 19. marca v Srbiji.

Kdaj se bo situacija umirila, sejmi pa spet zaživeli v vsej svoji živahnosti, je seveda nemogoče napovedati. Vsekakor pa se je smiselno pripraviti na sejme, za katere obstaja realna možnost, da bodo izvedeni.

Pri Octanorm-u zato (kot vedno) svetujemo predvsem nakup sejemske opreme, ki jo boste lahko uporabljali dalj časa in za različne priložnosti. Potem morebitni izpad enega dogodka v celotni življenjski dobi sejemske opreme niti ni tako zelo pomemben.

Pa ne pozabite: sejmi niso odpovedani, vendar le prestavljeni na kasnejše obdobje. Kakor še marsikaj v življenju. Zato le pogumno stisnimo zobe, saj bo virus nekega dne, zelo kmalu, ravno tako kot je prišel, tudi odšel.

Trendi in novosti z Euroshop-a

Trendi in novosti z Euroshop-a, ki jih morate poznati

Euroshop je najpomembnejši sejem razstavne opreme v svetovnem merilu. Vsake tri leta zavzeme  düsseldorfsko sejmišče in predstavi trende in novosti, ki bodo narekovali prihodnost industrije. Poglejmo si, kaj po zaključku Euroshopa vemo o prihodnih smernicah razstavne opreme.

Avdiovizualni stimuli in interakcija za popolnoma novo doživetje

Vizualno pripovedovanje zgodb bo v prihodnosti postalo ključni element atraktivnih sejemskih in promocijskih postavitev. Zgodbe bomo pripovedovali skozi velike LED zaslone, obogateno (AR) in virtualno (VR) resničnost, zaslone na dotik. 

Octanorm sistemi so zasnovani tako, da lahko v njih vpnemo rešitve, ki obiskovalcu zagotavljajo povsem drugačno doživetje.

Konec uniformiranosti

Načrtovanje razstavnega prostora dopušča vse več svobode, saj je tehnologija začela omogočati hitrejšo in enostavnejšo izdelavo nestandardiziranih komponent. Razmišljanje izven okvirjev in igranje z oblikami še nikoli ni bilo tako enostavno, saj so 3D tiskalniki začeli omogočati tiskanje prilagojenih komponent.

Dodajanje novih oblik klasičnim elementom je še en način, kako z drugačnostjo pritegniti obiskovalce. 

Varnost je na prvem mestu

Ob vsem panožnem razvoju in novih materialih varnost ostaja na prvem mestu. Gorljive iverne plošče npr. nadomeščajo varnejši materiali. Ker oprema postaja vedno bolj raznolika, je pomembno, da je predhodno testirana, njeno varnost pa potrjujejo neodvisne inštitucije, ki podeljujejo najstrožje certifikate.

360° ogled sejemskega prostora

8 vprašanj, ki bi jih morali zastaviti vsakemu ponudnike sejemske opreme

8 vprašanj, ki bi jih morali zastaviti vsakemu ponudnike sejemske opreme

Nakupni proces sejemske opreme je ponavadi kompleksen postopek. Poleg splošnih karakteristik morate upoštevati še cel kup dejavnikov, ki se nanašajo na vaše spefične potrebe in želje. Nakupna odločitev je seveda lažja, če veste, na kaj vse morate zares pozorni. Zato smo pripravili osem vprašanj, ki jih je smiselno zastaviti vsakemu potencialnemu dobavitelju.

1. Ali je sejmska oprema trajnostna?

Investicija v sejemsko opremo je strošek. Lahko ga »zmanjšate« tako, da kupite najcenejšo opremo na trgu. Vendar pa je še posebej v primeru, da je boste potrebovali še kdaj, smiselno razmišljati drugače. Zato se pozanimajte, kakšna je ob običajni uporabi življenjska doba opreme in strošek porazdelite med leta, ko jo boste lahko uporabljali. Namesto, da kupujete vedno novo opremo, torej izberite tako, ki jo boste lahko uporabili čim večkrat.

2. Ali trajnost sejemske opreme jamčite z garancijo?

Dober pokazatelj, ali je oprema res trajnostna, je, ali vam prodajalec za njo jamči z garancijo. Leta veljavnosti garancije vam dajo slutiti, kakšna je njena resnična življenjska doba.

3. Ali je sejemska oprema modularna?

Trajnost opreme pa vam sama po sebi ne bo nič kaj prida v pomoč, če jo danes potrebujete za razstavni prostor, ki je še enkrat večji od tistega, na katerem boste razstavljali čez mesec ali dva. Zato preverite, če je oprema zasnovana tako, da jo je moč prilagajati različnim potrebam.

Poleg prilagodljivosti prostoru je pomembno tudi, da lahko v času dodajate nove elemente (poličke, reflektorje, video predvajalnike…). Kdo ve, kakšno predstavitev bodo čez tri leta zahtevali vaši produkti ali storitve!

Povprašajte, ali je enostavno zamenjati grafične elemente. Je možno zamenjati tudi vrsto materiala, na katerem so predstavljeni? Če ste še včeraj tiskali na plastiko in danes na tkanino, se boste morda jutri odločili za LED zaslone. Lahko vse troje vpnete v iste profile?

4. Ali je sejemska oprema certificirana?

Varnostni certifikati zagotavljajo, da je oprema prestala stroga testiranja statične usreznosti, negorljivosti ipd. V svetu certifikati pridobivajo na pomembnosti in na marsikateri svetovni sejem vas brez njih sploh ne bodo spustili. Lahko pričakujemo, da se bo v prihodnosti podobno zgodilo tudi pri nas. Zato čudovite oprema po meri, ki jo bo izdelal lokalni mizar, morda sploh ne boste mogli uporabiti, če zanjo ne boste mogli predložiti ustreznih certifikatov.

5. Kaj pa montaža?

Montaža lahko poteka na tri različne načine:

  1. Ponudnik opreme poskrbi za montažo.
  2. Opremo sestavite sami, vendar boste morali v to vložiti kar nekaj napora in znanja.
  3. Za montažo poskrbite sami, saj je oprema zasnovana tako, da jo je še lažje sestaviti kot pohištvo vsem znanega skandinavskega ponudnika.

Drugi možnosti se izognite na dolgo in široko. Med prvo in tretjo je seveda s finančnega in organizacijskega vidika seveda bolj privlačna tretja. O prvi je smiselno razmišljati, kadar potrebujete veliko in nestandardno rešitev.

8 vprašanj, ki bi jih morali zastaviti vsakemu ponudnike sejemske opreme

Dober partner mora vaš nakupni proces olajšati in ne otežiti.

6. Kako naj skladiščim opremo? Kaj pa prevažanje?

Če v skladišču nimate odvečnega prostora, je še kako pomembno, kako se oprema zloži. Modularno opremo je običajno možno razstaviti na način, ki je priročen tako za shranjevanje kot prevažanje. Če vaš razstavni prostor meri le nekaj kvadratnih metrov, verjetno vaših izdelkov in promocijskega materiala tja ne boste vozili ravno s tovornjakom. Nepotrebna izguba denarja bi bila, če bi ga morali najeti zaradi robustne, nefleksibilne opreme.

7. Kakšne so vaše reference v svetovnem in domačem merilu?

Več kot obljube šteje dobro opravljeno delo. Zato potencialne dobavitelje povprašajte po referencah. Še lepše, če se med njimi znajde kdo, ki ga lahko tudi pokličete in vprašate za informacijo iz prve roke.

8. Prodajate le sejemsko opremo, ali mi lahko pomagate še kako drugače?

Nekateri ponudniki sejemske opreme imamo sledeča znanja, ki vam utegnejo priti prav:

  • Če v načrtovanje svojega sejemskega prostora niste vključili tudi arhitekta, bo najbolje, da izberete ponudnika, ki nudi tudi 3D izris.
  • Če se ne znajdete najbolje s pripravo sejemske dokumentacija, se pozanimajte, ali vam v podjetju lahko pri tem pomagajo.
  • Grafike bo potrebno pripraviti na tisk in najti pravega tiskarja za vaše potrebe. Preverite, ali se tudi tu lahko obrnete na pomoč k dobavitelju sejemske opreme.
Ali veste, zakaj je vaša prisotnost na velikih panožnih sejmih tako pomembna?

Ali veste, zakaj je vaša prisotnost na velikih sejmih tako pomembna?

Kadar nekaj počnemo leto za letom, ponavadi pozabimo, kaj je osnovni namen le-tega. Poročila za nazaj in plane za naprej včasih pripravljamo le zato, ker smo tako navajeni. Kar malo pozabljamo, kaj je pravi razlog za naše početje. Pozabljamo, kako dobro se je uzreti na pretekle rezultate, jih razumeti in na tej osnovi narediti dragocene načrte za prihodnost. Podobno je s sejmi. Če hodite na njih brez pravega entuziazma leto za letom, je vaš obisk precej verjetno sam sebi namen.

Takšno nepremišljena in nenačrtovana udeležba na sejmih verjetno nima prav dosti smisla. Zato se spomnimo, zakaj je obiskovanje velikih mednarodnih sejmov pravzaprav pomembno.

1. Hej, tu smo!

Če ste kot pomemben igralec v svoji panogi odločite, da ne boste razstavljali na najpomembnejšem panožnem sejmu v regiji, utegnejo vaši poslovni partnerji in konkurenca to razumeti kot znak, da vam ne gre najboljše. Še huje: morda bodo nekateri potencialni partnerji kar malo pozabili, da obstajate, in se naslednjič s povpraševanjem raje obrnili na koga drugega. Najrajši na konkurenta, ki jih je na zadnjem sejmu očaral z dobro sejemsko predstavitvijo in prijaznimi zaposlenimi.

Tudi vaš razstavni prostor namreč priča o poziciji, ki jo imate v panogi. Mali, nišni ponudniki zavzemajo manjše sejemske prostore, veliki se bohotijo na nič koliko kvadratnih metrih. Pomembnejši kot ste, bolj se to odraža na vašem sejemskem prostoru.

Utegne vas presenetiti, kako dolgo se bo vaša neprisotnost na sejmu poznala na rezultatih. Neredko je vir nabavnikov pri iskanju novih dobaviteljev prav seznam razstavljalcev z zadnjega pomembnega panožnega sejma. Če vas ni na sejmu, vas zato ni niti na seznamu potencialnih dobaviteljev podjetja, ki se poslužuje tega načina!

Ali veste, zakaj je vaša prisotnost na velikih panožnih sejmih tako pomembna?

2. Ker se splača!

Glavni razlog, zakaj bi se udeleževali sejmov, mora seveda ostati ta, da se vam to splača. To ne pomeni, da morate nujno že na samem sejmu ustvariti toliko prometa, da boste iz razlike v ceni pokrili stoške sejma. Pred sejmom se vprašajte, kaj točno želite na njem doseči? Je to utrjevanje odnosov z obstoječimi partnerji, odpiranje novih nabavnih poti, grajenje prepoznavnosti blagovne znamke ali kaj tretjega? Določite cilje, merite rezultate in preverite, ali je obisk sejma res obrodil želene sadove!

3. Ker gremo v korak s časom!

Veliki mednarodni panožni sejmi so vir navdiha! Na njih se lahko seznanite z zadnjimi trendi in inovacijami v panogi, novostmi na strani dobaviteljev in kupcev, novimi konkurenčnimi proizvodi… Če boste po sejmu hodili odprtih oči in se udeležili še kakšnega zanimivega predavanja v spremljevalnem programu, boste domov skoraj zagotovo prišli polni idej, kako še izboljšati svoj proizvod ali storitev.    

Kljub vsemu drži, da so priprave na sejem lahko precej stresne, sploh če se tega ne lotevate pogosto. Prijava, izbira razstavnega prostora in potrebnih priključkov, oprema razstavnega prostora, logistika, načrtovanje montaže, izobraževanje zaposlenih… Pri marsikaterem od teh korakov vam lahko svetujemo in vas pravilno usmerimo. Zato vas vabimo, da nas ob kakršnikoli dilemi kontaktirate.